سلامت تربیتی مدارس در سایه تربیت شایسته دانشجومعلّمان دانشگاه فرهنگیان است.
برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ...
در این جلسه که با حضور اساتید و همکاران دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در محل سالن جلسه دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید، دکتر احمد نورمند سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اردبیل ضمن اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، برنامه های تربیتی این دانشگاه در طول سالتحصیلی و تابستان اعلام کرده و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه را در برگزاری برنامه های فرهنگی از اولویتهای اساسی برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین درودی نیز ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، به بررسی تربیت از دیدگاه قرآن پرداخته و استفاده از دستورات قرآن در زمینه تربیت دینی دانش آموزان را اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته من جمله دانشگاه فرهنگیان عنوان کردند.
وی به بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی و اصول و قوانین مربوط پرداخته وتربیت مداری را از اصول اساسی این سند دانسته و نشانه بارز آنرا پرداختن به سه ضلع نورانی منشور قرآن ، عترت و نماز در متن این سند عنوان کردند. پس باید دانش آموزان ما قلب محور،توحیدمحور پرورش یابند و از نگاه تک بعدی و پرورش تک بعدی دانش آموزان (نگاه دانش محور)پرهیز گردد.
رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش علامه طباطبایی را مصداق واقعی و حقیقی و الگوی تمام عیار علم و دانش عنوان کرده و همکاران دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی را به پژوهش در زمینه اخلاق، رفتار، منش، زندگی، مطالعه و سایر زمینه های اجتماعی این بزرگوار به عنوان عالم دینی به لحاظ مسمی بودن اسم دانشگاه دعوت کرده و به بیان زمینه های مربوط به همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش پرداخت. وی علت نگاه سکولار جامعه نسبت به دستگاه های فرهنگی را عدم هماهنگی و همکاری این نهادها جهت هم افزایی فکری در خصوص اجرای برنامه های مشترک عنوان کرد. رحیمی رسالت دانشگاه فرهنگیان را در زمینه تربیت دانش آموزان و رفع شبهات مربوط حیاتی توصیف کرده و سلامت تربیتی مدارس را در سایه تربیت شایسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان عنوان کردند.